Запитуєте-відповідаємо

Як пройти комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини

У яких випадках центр проводить КО?

ІРЦ проводить комплексну оцінку у таких випадках:

Ø звернення батьків (одного з батьків) або законних представників дитини;

Ø особисте звернення дітей віком від 16 до 18 років;

Ø звернення адміністрації закладів освіти (за наявності згоди батьків (одного з батьків) або законних представників дитини);

Ø звернення органів опіки та піклування щодо проведення комплексної оцінки дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування.

Хто проводить комплексну оцінку дитини?

Комплексна оцінка проводиться фахівцями ІРЦ індивідуально за такими напрямами:

Ø оцінка фізичного розвитку дитини (визначення рівня загального розвитку дитини, її відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо);

Ø оцінка мовленнєвого розвитку дитини (визначення рівня мовленнєвого розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури);

Ø оцінка когнітивної сфери дитини (визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам'ять, мислення, уява, увага);

Ø оцінка емоційно-вольової сфери дитини (виявлення здатності дитини до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин);

Ø оцінка освітньої діяльності дитини (визначення рівня сформованості знань, вмінь, навичок відповідно до навчальної програми або основних критеріїв формування вмінь та навичок дітей дошкільного віку).

Які потрібно документи для проходження КО?

Первинний прийом батьків (одного з батьків) або законних представників дитини проводить директор інклюзивно-ресурсного центру, або уповноважені ним працівники, які визначають час та дату проведення комплексної оцінки та встановлюють наявність таких документів:

Ø документів, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників;

Ø свідоцтва про народження дитини;

Ø індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (у разі івалідності);

Ø форми первинної облікової документації № 112/0 "Історія розвитку дитини", затвердженої МОЗ, у разі потреби - довідки від психіатра.

У разі коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:

Ø психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного закладу освіти;

Ø зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки;

Ø документи щодо додаткових обстежень дитини.

Коли є потреба звернутися з дитиною в

інклюзивно-ресурсний центр?

Ø дитина почала пізніше гуліти, тримати голівку, тягнутися до іграшок, хапати їх, захлинається при смоктанні, із запізненням навчилася сидіти, повзати і ходити;

Ø до трьох років у дитини не з'явилося мовлення, вона спілкується за допомогою жестів та окремих складів;

Ø з іграшками і до цього часу гратися не може, лише на короткий термін дитину може привабити чужа або нова іграшка;

Ø дитина неуважна, казки не слухає, не розуміє їх змісту, погано запам'ятовує вірші;

Ø у поведінці дитини є моменти, які Вас хвилюють: малюк дуже рухливий, неслухняний або, навпаки, млявий, повільний, у нього повсякчас змінюється настрій;

Ø Ви бачите ці вади, але у Вас десь жевріє надія, що дитина переросте і буде такою, як і всі.

Ø У дитини є труднощі в засвоєнні освітньої програми чи навчальних предметів.

Ø Педагоги скаржаться, що у дитини с труднощі в навчанні, конфлікти в класі, агресивність

Ø Дитина часто відчуває себе втомленою, не бажає вчитись, виконувати домашні завдання, відвідувати школу.

Ø Дитина, на Ваш погляд, надто рухлива, або, навпаки, довго думає, гірше інших навчається, погано говорить.

Яка ж основна умова успішного виховання дітей в сім'ї?

Ø поважати свою дитину;

Ø сприймати її такою, як вона є;

Ø дозволяти їй бути собою;

Ø хвалити і заохочувати до пізнання нового;

Ø стимулювати до дії через гру;

Ø розмовляти з дитиною, слухати її, спостерігати за нею;

Ø підкреслювати її сильні сторони;

Ø впливати на дитину проханням — це найефективніший спосіб давати їй інструкції.

ЯК РОЗПОЧАТИ НАВЧАННЯ ДИТИНИ В ІНКЛЮЗИВНОМУ

КЛАСІ АБО ГРУПІ?

Батьки мають звернутись до інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ) за місцем проживання. До ІРЦ можуть звернутись батьки дітей, віком від 2 до 18 років, які відчувають занепокоєння щодо розвитку дитини, незалежно від наявності в дитини інвалідності чи встановленого діагнозу.

Ø Фахівці інклюзивно-ресурсного центру проводять комплексну психологічно-педагогічну оцінку дитини.

Ø Батьки отримують висновок про комплексну оцінку.

Ø Батьки подають висновок про комплексну оцінку дитини разом із заявою про зарахування до навчального закладу.

Ø Школа чи дитячий садок обов’язково мають створити інклюзивний клас або групу, якщо батьки подали висновок про комплексну оцінку дитини.

Ø Наказом директора в закладі освіти створюється команда психолого-педагогічного супроводу, відповідно до Наказу МОН № 609 від 08.06.2018 року, до якої входять: директор закладу чи його заступник, учителі, асистент учителя, практичний психолог, батьки, асистент дитини та всі інші особи, залучені до навчального процесу. Команда супроводу створює індивідуальну програму розвитку (ІПР) дитини.

Ø Батьки в обов'язковому порядку мають ознайомитись з ІПР та підписати її.

Ø В інклюзивному класі чи групі мають створити умови для навчання дитини з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку з урахуванням потреб і можливостей учня (учениці).

Ø До роботи інклюзивного класу чи групи долучають асистента вчителя чи вихователя. Ця людина не є особистим педагогом дитини, а допомагає вчителю чи вихователю проводити освітній процес.

Ø Якщо фахівці інклюзивно-ресурсного центру у висновку зазначили, що дитина потребує додаткової підтримки, то вона має право на асистента дитини. Роль асистента дитини можуть виконувати батьки, уповноважені ними особи чи соціальні працівники.

З питань консультації можна звернутися за https://ircenter.gov.ua/ru/irc/view/id/85722 або до

Заступника з навчально-виховної роботи Голованівського ліцею ім. Т.Г.Шевченка -

Позивай Олени Анатоліївни моб. тел. 0971783601,

практичного психолога Голованівського ліцею ім.Т.Г.Шевченка - Богач Юлії Вікторівни моб. тел. 0988601063;

Кiлькiсть переглядiв: 44