ІРЦ проводить комплексну оцінку у таких випадках:
Ø звернення батьків (одного з батьків) або законних представників дитини;
Ø особисте звернення дітей віком від 16 до 18 років;
Ø звернення адміністрації закладів освіти (за наявності згоди батьків (одного з батьків) або законних представників дитини);
Ø звернення органів опіки та піклування щодо проведення комплексної оцінки дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування.
Комплексна оцінка проводиться фахівцями ІРЦ індивідуально за такими напрямами:
Ø оцінка фізичного розвитку дитини (визначення рівня загального розвитку дитини, її відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо);
Ø оцінка мовленнєвого розвитку дитини (визначення рівня мовленнєвого розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури);
Ø оцінка когнітивної сфери дитини (визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам'ять, мислення, уява, увага);
Ø оцінка емоційно-вольової сфери дитини (виявлення здатності дитини до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин);
Ø оцінка освітньої діяльності дитини (визначення рівня сформованості знань, вмінь, навичок відповідно до навчальної програми або основних критеріїв формування вмінь та навичок дітей дошкільного віку).
Первинний прийом батьків (одного з батьків) або законних представників дитини проводить директор інклюзивно-ресурсного центру, або уповноважені ним працівники, які визначають час та дату проведення комплексної оцінки та встановлюють наявність таких документів:
Ø документів, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників;
Ø свідоцтва про народження дитини;
Ø індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (у разі івалідності);
Ø форми первинної облікової документації № 112/0 "Історія розвитку дитини", затвердженої МОЗ, у разі потреби - довідки від психіатра.
У разі коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:
Ø психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного закладу освіти;
Ø зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки;
Ø документи щодо додаткових обстежень дитини.
Ø дитина почала пізніше гуліти, тримати голівку, тягнутися до іграшок, хапати їх, захлинається при смоктанні, із запізненням навчилася сидіти, повзати і ходити;
Ø до трьох років у дитини не з'явилося мовлення, вона спілкується за допомогою жестів та окремих складів;
Ø з іграшками і до цього часу гратися не може, лише на короткий термін дитину може привабити чужа або нова іграшка;
Ø дитина неуважна, казки не слухає, не розуміє їх змісту, погано запам'ятовує вірші;
Ø у поведінці дитини є моменти, які Вас хвилюють: малюк дуже рухливий, неслухняний або, навпаки, млявий, повільний, у нього повсякчас змінюється настрій;
Ø Ви бачите ці вади, але у Вас десь жевріє надія, що дитина переросте і буде такою, як і всі.
Ø У дитини є труднощі в засвоєнні освітньої програми чи навчальних предметів.
Ø Педагоги скаржаться, що у дитини с труднощі в навчанні, конфлікти в класі, агресивність
Ø Дитина часто відчуває себе втомленою, не бажає вчитись, виконувати домашні завдання, відвідувати школу.
Ø Дитина, на Ваш погляд, надто рухлива, або, навпаки, довго думає, гірше інших навчається, погано говорить.
Ø поважати свою дитину;
Ø сприймати її такою, як вона є;
Ø дозволяти їй бути собою;
Ø хвалити і заохочувати до пізнання нового;
Ø стимулювати до дії через гру;
Ø розмовляти з дитиною, слухати її, спостерігати за нею;
Ø підкреслювати її сильні сторони;
Ø впливати на дитину проханням — це найефективніший спосіб давати їй інструкції.
Батьки мають звернутись до інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ) за місцем проживання. До ІРЦ можуть звернутись батьки дітей, віком від 2 до 18 років, які відчувають занепокоєння щодо розвитку дитини, незалежно від наявності в дитини інвалідності чи встановленого діагнозу.
Ø Фахівці інклюзивно-ресурсного центру проводять комплексну психологічно-педагогічну оцінку дитини.
Ø Батьки отримують висновок про комплексну оцінку.
Ø Батьки подають висновок про комплексну оцінку дитини разом із заявою про зарахування до навчального закладу.
Ø Школа чи дитячий садок обов’язково мають створити інклюзивний клас або групу, якщо батьки подали висновок про комплексну оцінку дитини.
Ø Наказом директора в закладі освіти створюється команда психолого-педагогічного супроводу, відповідно до Наказу МОН № 609 від 08.06.2018 року, до якої входять: директор закладу чи його заступник, учителі, асистент учителя, практичний психолог, батьки, асистент дитини та всі інші особи, залучені до навчального процесу. Команда супроводу створює індивідуальну програму розвитку (ІПР) дитини.
Ø Батьки в обов'язковому порядку мають ознайомитись з ІПР та підписати її.
Ø В інклюзивному класі чи групі мають створити умови для навчання дитини з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку з урахуванням потреб і можливостей учня (учениці).
Ø До роботи інклюзивного класу чи групи долучають асистента вчителя чи вихователя. Ця людина не є особистим педагогом дитини, а допомагає вчителю чи вихователю проводити освітній процес.
Ø Якщо фахівці інклюзивно-ресурсного центру у висновку зазначили, що дитина потребує додаткової підтримки, то вона має право на асистента дитини. Роль асистента дитини можуть виконувати батьки, уповноважені ними особи чи соціальні працівники.
З питань консультації можна звернутися за https://ircenter.gov.ua/ru/irc/view/id/85722 або до
Заступника з навчально-виховної роботи Голованівського ліцею ім. Т.Г.Шевченка -
Позивай Олени Анатоліївни моб. тел. 0971783601,
практичного психолога Голованівського ліцею ім.Т.Г.Шевченка - Богач Юлії Вікторівни моб. тел. 0988601063;