• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Шкільна їдальня

/Files/images/nova_papka_2020/zdorovoe-pianie.jpg

Шкільні роки – час бурхливого росту, безупинного фізичного і розумового розвитку. Швидкий ріст, постійний рух, напружена розумова діяльність – все це ставить перед організмом підвищені вимоги, спричинюючись до великих витрат енергії. Для росту і забезпечення нормальної життєдіяльності організму серед інших факторів неабияке значення має режим харчування. Під режимом харчування слід розуміти дотримання помірності, різноманітності їжі, регулярності прийняття її.

Організоване шкільне харчування регламентується санітарними правилами і нормами, і тому в значній мірі задовольняє принципам раціонального харчування. Основні проблеми харчування школярів пов’язані з порушенням режиму харчування поза стінами школи, з частим відвідуванням ресторанів фаст-фуд, зловживанням чіпсами, сухариками, цукерками, шоколадними батончиками і т.д. Зазвичай це пов’язано з недостатньою поінформованістю та або потуранням з боку батьків.


Велике значення для травлення і засвоєння поживних речовин – джерел енергії – має чіткий розпорядок у прийманні їжі. Інтервали між прийняттям їжі мають бути не меншими і не більшими ніж 3,5…4 год. Якщо дитина регулярно в ті самі години їсть, то умовнорефлекторне виділення соків у неї починається ще до приймання їжі, що значно активізує процес травлення. Навпаки, в разі несистематичного приймання їжі кількість соків, що виділяється травними залозами, значно менша: всі умовні рефлекси на час харчування не виявляються. Іноді діти, які зголодніли, не чекають звичайного обіду або вечері, а щось на ходу “перехоплюють”. Кількість їжі, яку вони при цьому з’їдають, виявляється недостатньою для задоволення потреб організму. Така шкідлива звичка порушує нормальний режим харчування, оскільки це погіршує апетит під час наступного прийняття їжі./Files/images/nova_papka_2020/sds-6k-7-500x500.jpg
Ще однією умовою режиму харчування є помірність його. Надмір їжі дуже шкідливий для дитячого організму. Переїдання призводить до розвитку різних захворювань (наприклад, ожиріння), а також знижує розумову діяльність дитини. При складанні раціонів харчування слід враховувати, що їжа має бути достатньою за кількістю, поживною і смачною.
Фізіологічне значення трьох страв Обід дитини, як і дорослої людини, має складатися з трьох страв. Фізіологічне значення першої, другої і третьої страв для організму було вивчено в лабораторії І.П.Павлова.


Перша страва – це різні супи. Вони містять багато сокогінних речовин. Особливої харчової цінності супи не становлять, вони “готують” шлунок до прийняття другої страви. Сокогінні речовини всмоктуються крізь стінки шлунка в кров і розносяться по всьому організму. Вони підходять до залоз шлунка, спричинюючи посилену секрецію їх.

Друга страва найбільш поживна. Це варене, смажене й тушковане м’ясо або риба з різними гарнірами. Перетравлювання цієї їжі потребує великої кількості в травному каналі ферментів, що розщеплюють білки, жири і вуглеводи.
Третя страва – це сирі фрукти, киселі, компоти, соки. Вона корисна тим, що містить багато вітамінів.

У нашому ліцеї організована чудова велика, світла, затишна їдальня, яка стала улюбленим місцем учнів і розрахована на 112 місць.

Харчування всіх учнів проводиться за розкладом, який відповідає навчальному навантаженні кожного класу. Таким чином вирішується проблема навантажень на їдальню в обідні години.

Меню, пропоноване в шкільній їдальні, відрізняється різноманітністю страв і містить весь необхідний по калорійності і вмісту вітамінів набір продуктів для дитячого харчування.

Директор ліцею контролює стан організації харчування учнів у закладі.

Медпрацівники школи cлідкують за якістю продуктів, які надходять до їдальні, дотриманням норм харчування, С-вітамінізацією, санітарно-гігієнічним станом їдальні та особисто здійснюють проби готової їжі та дають дозвіл на використання готових блюд для харчування.

Кiлькiсть переглядiв: 453