Тренінг з вчителями «Збудуймо Україну разом»

«У дитинстві починається тривалий процес пізнання – пізнання і розумом, і серцем – тих моральних цінностей, що лежать в основі моралі: безмежної любові до Батьківщини, бажання стати справжнім патріотом, справжнім борцем». В.О.Сухомлинський

План заходу

I. Вступне слово. Аргументація актуальності теми.

1. Організаційний момент. Емоційне налаштування педагогів на заняття

2. Постановка проблемного питання. Вирішимо проблему разом

Вихід на моральний вибір. Казка Василя Сухомлинського «Не хочемо на чужину!»

У хазяїна – хлібороба завжди оброблена велика родюча нива, бо щороку сіяв він на ній пшеницю. Коли дозріє пшениця, скосить її хлібороб, прилітає на стерню журавель колоски збирати. Назбирає вдосталь, скаже «дякую» за смачне пшеничне колосся і летить до своєї домівки.

Але настав важкий рік. Ціле літо не було дощу. Ледве вкинувши колосся, пшениця засохла.

Прилетів знову журавель до ниви, а хлібороб сидить над застиглими стеблами.

- Що ж ти тепер будеш робити, хліборобе?- запитує журавель.

- Буду орати ниву і сіяти пшеницю, відповів хлібороб.

Журавель не вірить, а людина справді ниву оре, пшеницю сіє.

Минула зима. Настала весна. Зазеленіла нива. І знову трапилося у хлібороба велике горе. Знову за ціле літо не упала на землю жодна краплина дощу. Ледь викинувши колосся, засохла пшениця.

Прилітає журавель до ниви, а хлібороб сидить над сухими стеблами.

- Що ж ти тепер будеш робити, хліборобе?- запитує журавель як і

минулого року.

- Буду орати ниву і пшеницю сіяти,- відповів хлібороб.

- Навіщо ж ти задарма силу витрачаєш і зерно губиш?- говорить

журавель.- Спечіть із пшениці хліб і з᾽їжте, бо помрете з голоду. А потім їдьмо зі мною за море: там і земля родюча, і посухи немає.

- Не поїдемо ми нікуди,- сказав хлібороб.

- Не поїдемо ми нікуди,- сказали діти.

- Не поїдемо ми нікуди,- сказала дружина.

-Чому не поїдете? Адже у вас уже два роки посуха.

- Адже за морем – чужина,- сказав хлібороб.

- Адже за морем – чужина,- сказала дружина.

- Не хочемо на чужину!- сказали діти плачучи.

II. Повідомлення теми, мети заходу

1. Формулювання очікуваних результатів.

2. Визначення кінцевого продукту практичної роботи.

III. Логічний ланцюжок розвитку проблеми.

1.Мозковий штурм /Files/images/suhomlinskiy/100_9884.JPG

Патріотизм (від латинського patria– країна, вітчизна, батьківщина) – це
любов і відданість Батьківщині, прагнення своїми діями служити її інтересам.

Як ви думаєте, що відрізняє громадянина від патріота?

Громадянин - це людина, яка постійно живе в державі, користується її правами і виконує обов'язки, встановлені законами цієї держави!

Що означає слово патріот?

Патріоти – люди, які люблять свою Батьківщину, готові захищати її територію, ідеали, працювати в ім’я розвитку і процвітання держави.

Кожен по черзі підходить до карти України прикріплює квітку символ патріотизму, пояснюючи свій вибір 2.Вправа «Перевтілення» (Спробувати відчути себе на місці іншої людини, відтворити її емоційний стан, думки)3. Ділова гра «Виховуємо патріотів разом»

Давайте спробуємовизначити завдання патріотичного виховання, керуючись чинними документами про освіту і кожну освітню лінію та відповідне їй завдання позначимо кольором веселки./Files/images/suhomlinskiy/100_9885.JPG
Червона – «Особистість дитини»
Помаранчева – «Дитина в соціумі»
Жовта – «Дитина у світі культури»
Зелена – «Дитина у світі природи»
Блакитна – «Гра дитини»
Синя – «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»
Фіолетова – «Мовлення дитини»

ІV. Рефлексія «Коло вражень»

Кiлькiсть переглядiв: 665