«Немає абстрактного учня . мистецтво і майстерність навчання і виховання полягає в тому, щоб розкрити сили й можливість кожної дитини, дати їй радість успіху в розумовій праці».
В.О. Сухомлинський
Ці слова і в даний час не втрачають своєї актуальності.
Оснащення навчальних кабінетів комп’ютерною технікою і використання її на уроках стає обов’язковим атрибутом школи ХХІст. При вивченні біології важливу роль відіграє мікроскоп, коли вивчається клітина її будова, а також клітинна будова організмів. Використання мікроскопа дає можливість учням побачити щось нове, а учителю чітко організувати урок підвищити якість освіти, відобразити істотні сторони біологічних об’єктів втіливши в життя принцип наочності, висунувши на перший план найбільш важливі характеристики об’єктів що вивчаються.
За допомогою мікроскопа можна більш якісно і цікаво провести урок, особливо практичні і лабораторні роботи, у учнів підвищується інтерес до біологічної науки дослідницької діяльності, але використання світлового мікроскопа має деякі незручності:
· це розгляд мікропрепарата одним оком;
· зображення бачимо лише тоді коли дивимось в окуляр;
· обмежена кількість мікроскопів;
· практично відсутня можливість зрозуміти що насправді розглядають учні.
Зміни які відбуваються в сфері інформаційних технологій дають можливість по сучасному підійти до роботи з світловим мікроскопом. І тут допомогу запропонували учні у них є сучасні телефони з багатьма функціями за допомогою яких вони почали робити знімки мікропрепаратів через окуляр. Я поцікавилась , а чи можна вивести ці знімки на екран мультимедійної дошки і в результаті ми одержали зображення об’єктів на екрані.
Що це нам дає:
· вивчати досліджуваний об’єкт не одному учню а цілому класу одночасно;
· розглядати об’єкт в динаміці, можна знімати відео;
· об’єкти що розглядаються збільшені і чіткіші;
· створювати презентаційні відеоматеріали.
Таке поєднання мікроскопа телефона і мультимедійної дошки забезпечує.
Більш якісне проведення лабораторних робіт
· підвищити цікавість до біологічних наук;
· вирішити питання недостатності роздаткового матеріалу при проведенні лабораторних робіт;
· змінити традиційний підхід до проведення лабораторних робіт.